چگونه در هوای خیلی گرم آسان تر بخوابیم؟

چگونه در هوای خیلی گرم آسان تر بخوابیم؟

اعصاب سنج: بگفته متخصصان سلامت در انگلیس، دمای مطلوب اتاق برای خوابیدن بین 16 تا 21 درجه سانتی گراد است و مغز شما نیاز دارد که اندکی خنک تر از دیگر نقاط بدن باشد.


به گزارش اعصاب سنج به نقل از ایسنا، دکتر "نرینا راملاخان"، کارشناس خواب در سازمان «سایلنت نایت» در گفت و گویی با روزنامه ایندیپندنت در این زمینه اظهار داشت: خواب خوب شبانه برای پردازش داده ها در مدت روز و همین طور ترمیم و ایجاد تعادل میان جسم و روان اهمیت دارد.
وی اشاره کرد: در وضعیت مطلوب، برای آنکه بتوانیم خوب بخوابیم، باید بین بدن و مغز ما اندکی تفاوت دما وجود داشته باشد - یعنی بدن گرم باشد و سر خنک.
چه می توان کرد تا خودمان را خنک نگه داریم و خوابی آسوده داشته باشیم؟
در اینجا ۲۰ روش مطرح شده که به بهتر خوابیدن در هوای گرم کمک می کنند:
۱. ملحفه خودرا برای چند دقیقه در فریزر بگذارید، البته ابتدا آنرا در کیسه پلاستیکی قرار بدهید. اگر یخچال و فریزرتان جا ندارد، قرار دادن لباس خواب یا فقط ملحفه بالش شما نیز راهگشا است.
۲. کیسه آب گرم را پر از آب یخ کنید و آنرا روی «نقاط خنک کننده» بدنتان بگذارید: زانوها، غوزک پا، مچ دست، گردن، کشاله ران و آرنج. همین طور می توانید کیسه آب گرم خودرا پر از آب سرد کرده و آنرا در فریزر منجمد کنید و بعد با خود به رختخواب ببرید.
۳. قبل از رفتن به بستر، کرم خنک کننده آلوئه ورا به بدنتان بزنید. اگر کرم را در یخچال نگه دارید نتیجه بهتری می گیرید.
۴. یک بطری خالی عطر یا اسپری را پر از آب یخ کرده و کنار تخت خواب خود بگذارید و صورت، پشت گردن و پشت زانوهایتان را با اسپری آب خنک کنید.
۵. لباس خواب نخی و نازک بپوشید و ملحفه هایتان را از پنبه خالص انتخاب کنید. از آنجائیکه پنبه مرغوب قابلیت عبور هوا را دارد، بهترین جنس پارچه ملحفه ای برای خوابیدن و خنک ماندن است.
۶. دیو گیبسون، کارشناس خواب سفارش می کند حواستان باشد که پروتئین زیادی استفاده نکنید برای اینکه ممکنست با افزایش متابولیسم، سبب افزایش دمای بدن شود.
۷. غذای تند بخورید، اما دست کم سه ساعت قبل از خواب - این می تواند به تعرق کمک نماید و عرق کردن سبب خنک شدن بدن می شود.
۸. برای جلوگیری از گرم شدن بیش از اندازه بدن، بامداد ورزش کنید و نه عصر.
۹. شب دوش آب ولرم بگیرید تا دمای بدنتان کم شود. دوش آب یخ نگیرید برای اینکه بدنتان با آزاد کردن گرما به تغییر ناگهانی دما واکنش نشان میدهد.
۱۰. بر خلاف عقیده رایج، گیبسون می گوید برای خنک نگه داشتن خانه باید در مدت روز پنجره ها را ببیندیم و پرده ها را بکشیم.
۱۱. تمام وسایل برقی در اتاق خواب را خاموش کنید برای اینکه گرما تولید می کنند. پریزهای برق را نیز خاموش کنید.
۱۲. پاهایتان را خنک نگه دارید، چه با بیرون گذاشتن آنها از زیر ملحفه و چه با قرار دادنشان روی کیسه یخ.
۱۳. یک ظرف پر از یخ را مقابل باد پنکه قرار دهید تا هوای اتاق خنک شود.
۱۴. در مدت روز مرتب آب بنوشید، اما در شب نه. نوشیدن حدود یک لیوان آب قبل از خواب کافی است تا بدن را مرطوب نگه داشته و در عین حال سبب نشود که برای رفتن به دستشویی از خواب بیدار شوید.
۱۵. در تخت جداگانه و با فاصله از سایر اعضای خانواده بخوابید. دو بدن معادل دو برابر گرمای ناشی از بدن است.
۱۶. در صورت امکان در طبقه پایین خانه بخوابید، برای اینکه گرما در بالا بیشتر است.
۱۷. می توانید با جوراب نم دار یا خیس یا حتی تی شرت نم دار بخوابید.
۱۸. قبل از رفتن به رختخواب پاها و مچ دست هایتان را زیر آب سرد بگیرید.
۱۹. به پیشنهاد دکتر راملاخان، اگر نیمه شب بیدار شدید اندکی عصاره خنک نعنا روی پیشانی خود بمالید.
۲۰. یک تکه پارچه از جنس نرم را مرطوب کرده و یک ساعت در یخچال بگذارید و هنگام دراز کشیدن در رختخواب بر پیشانی خود قرار دهید.




منبع:

1400/05/14
11:20:00
5.0 / 5
213
تگهای خبر: تولید , سلامت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
AsabSanj اعصاب سنج