وزیر بهداشت: آرزویم این است از شر اداره بیمارستان ها راحت شویم

وزیر بهداشت: آرزویم این است از شر اداره بیمارستان ها راحت شویم

اعصاب سنج: وزیر بهداشت درباره تجمیع خرید خدمات در بیمارستان ها اظهار داشت: آرزویم این است كه روزی از شر اداره بیمارستان ها راحت شویم؛ چون كه كار وزارت بهداشت مدیریت بیمارستان نیست، بلكه باید بعنوان سیاستگذار و ناظر عمل كند.



به گزارش اعصاب سنج به نقل از ایسنا، دكتر سید حسن هاشمی در حاشیه مراسم افتتاح خط تولید داروهای ضد سرطان در شركت دارویی اكتوور، اظهار داشت: به صنعت داروسازی كشور و دوستانی كه در این گروه تلاش كردند تا خط تولید جدیدی را برای داروهای ضد سرطان راه اندازی كنند، تبریك می گویم. امروز خط تولید 9 قلم دارویی كه قبلا وارد كشور می شد، راه اندازی شد و حتما این اقدام در جهت اقتصاد مقاومتی است و مطمئنم مردم ایران هم از شنیدن آن از اعماق جان شان خوشحال می شوند.

هاشمی اضافه كرد: به عقیده من اگر پشتكار لازم وجود داشته باشد بازارهای منطقه هم بسیار مشتاقند تا از این محصولات بهره مند شوند، اما باید همكاری بیشتری از جانب وزارت امور خارجه، بانك مركزی و خود این شركت ها در حوزه بازاریابی و قیمت صورت گیرد تا محصول شان بازار پسند باشد.

هاشمی در پاسخ به سوالی درباره شرایط وزارت بهداشت برای صادرات دارو، اظهار داشت: تا جایی كه به بازار داخل صدمه وارد نشود و سبب كمبود در داخل كشور نشود، نهایت حمایت را از صادرات می نماییم، اما اگر مواردی باشد كه صادرات شان منجر به بروز مشكل در بازار داخل شود از آن پیشگیری می نماییم. بعنوان مثال هم اكنون درباره شیرخشك كه تحریم است باید اقدامات صادراتی را چك نماییم، اما درباره دارو مشكلی نداریم و حدس می زنم در آینده هم با مشكلی مواجه نشویم.

هاشمی با اشاره به اینكه هر چقدر بتوانیم در خارج از كشور برای دارو بازار پیدا نماییم، به نفع كشور است، اضافه كرد: چون كه در بازارهای خارج از كشور رقابت با بزرگ ترین كمپانی های بین المللی تولید می گردد و كیفیت و قیمت داروی ما هم باید در حدی باشد كه بتواند با غول های دارویی دنیا رقابت كند. ما تلاش می نماییم محدودیتی برای صادرات این موارد قائل نشویم، به جز قاچاق كه باید با كمك قوه قضائیه و نیروی انتظامی شدیدترین برخورد را متحمل شود؛ چون كه تخلفی آشكار است.

هاشمی در پاسخ به سوال دیگری درباره تجمیع خرید خدمات برای بیمارستان ها و تولید نوعی خرید راهبردی در این حوزه اظهار داشت: مشكل ما ساختار مدیریتی است كه به حكم قانون در وزارت بهداشت وجود دارد و بر مبنای آن دانشگاه های علوم پزشكی و بیمارستان ها مستقل هستند. البته ما داریم به سمتی می رویم كه خریدها را در قالب استانی سامان دهیم كه البته كار آسانی نیست؛ چون كه مدعیان زیادی در سطح بیمارستان ها و رده های میانی مدیریتی وجود دارد، اما مطمئنم به تدریج موفق می شویم.

هاشمی تصریح كرد: آرزویم این است كه روزی از شر اداره بیمارستان ها راحت شویم؛ چون كه كار وزارت بهداشت مدیریت بیمارستان نیست، بلكه باید شركتی برای اداره آنها وجود داشته باشد و ما بعنوان سیاستگذار و ناظر عمل نماییم و از بستر بیمارستان برای آموزش و توسعه تحقیقات و فناوری استفاده نماییم.

به گزارش اعصاب سنج به نقل از ایسنا، در بخشی از مراسم افتتاح خط تولید داروهای ضد سرطان در شركت اكتوور، شهبازی - سرپرست استانداری البرز با اشاره به اینكه طرح تحول سلامت یكی از خدمات پرارزش در كشور است، اظهار داشت: ما خدمات و تلاش های وزارت بهداشت را عینا در سرتاسر كشور دیده ایم.

وی اضافه كرد: بیشتر از 70 درصد تولید كنندگان دارویی در استان البرز قرار دارند و این استان ظرفیت های زیادی در حوزه تولید دارو دارد. سرمایه گذارانی هم هستند كه برای مشاركت در حوزه دارو اعلام آمادگی كردند. امروز هم این كارخانه تولید داروهای ضد سرطان را افتتاح نمود كه كار بزرگی است و اقدام بزرگی در جهت اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم توسعه است.

به گزارش اعصاب سنج به نقل از ایسنا، خاتمی - عضو كمیسیون بهداشت مجلس هم در این مراسم ضمن قدردانی از همه شركت های تولید كننده دارو اظهار داشت: باید بتوانیم همه نیازهای دارویی كشور را به صورت همگانی پوشش دهیم و اینطور نباشد كه در بعضی داروها فراوانی بالا بوده و در بعضی هم كم باشد.

وی اضافه كرد: مجلس شورای اسلامی ضمن اینكه همیشه برنامه ریزی ها و جلساتی را در جهت كمك به وزارت بهداشت بعنوان تولیت سلامت داشته است از هیچ كمكی هم به تولید كنندگان حوزه دارو فروگذار نخواهد كرد.

در بخش دیگری از این مراسم دكتر نراقی - مدیرعامل گروه دارویی اكتوور ضمن تشكر از كمك های وزارت بهداشت، اظهار داشت: ما در عرض 10 سال 40 هزار متر مربع ساختیم، تجهیز كردیم و به تولید رساندیم و برای تمام خطوط تولیدی مان GMP گرفته ایم و همه داروها یك استاندارد تولید دارند.

وی اضافه كرد: ما تا كنون 22 خط تولید را به بهره برداری رساندیم و 130 پروانه تولید محصول دریافت كرده ایم. همینطور طی سه سال 125 میلیون یورو سرمایه خارجی جذب كرده ایم و 3000 نفر هم در مجموعه ما كار می كنند كه 90 درصد شاغلین زیر 40 سال هستند.

نراقی افزود: در عین حال امیدواریم بتوانیم در 22 بهمن بزرگ ترین كارخانه داروسازی جامدات را افتتاح نماییم.




1397/09/05
20:30:53
5.0 / 5
4629
تگهای خبر: بهداشت , بیمار , بیمارستان , پزشكی
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۴
AsabSanj اعصاب سنج