راه اندازی پیوند قلب در كرمانشاه بزودی

راه اندازی پیوند قلب در كرمانشاه بزودی

اعصاب سنج: رییس دانشگاه علوم پزشكی كرمانشاه از طریق اندازی جراحی پیوند قلب در استان در ماه های آینده آگاهی داد.



به گزارش خبرنگار ایسنا، دكتر محمودرضا مرادی در آغازین كنگره ملی قلب و ورزش كه امروز (22 آذر) در محل بیمارستان امام رضا (ع) كرمانشاه شروع به كار كرد، به قابلیت های استان بعنوان قطب پزشكی غرب كشور اشاره نمود و اضافه كرد: بیمارستان امام علی(ع) كرمانشاه توانسته بیشتر از 21 هزار و 288 جراحی قلب را در سالهای فعالیت خود داشته باشد.

وی با اشاره به انجام پیوند كلیه، قرنیه و مغز استخوان در استان اظهار داشت: خوشبختانه مجوز راه اندازی پیوند قلب را گرفته ایم و اقداماتی دراین زمینه انجام شده و درماه های آینده جراحی پیوند قلب در استان راه اندازی میگردد.

او همینطور از پیگیری جهت راه اندازی جراحی پیوند كبد در استان آگاهی داد و اضافه كرد: این جراحی دشوار است، اما با عنایت به نیاز منطقه غرب كشور به دنبال راه اندازی آن در استان هستیم.

مرادی در ادامه با اشاره به افزایش بیمارهای مزمن غیرواگیر در جهان اظهار داشت: عوامل مختلفی در بروز این بیماری ها دخیل هستند كه می توان آنها را به دو دسته كلی عوامل خطر داخلی و بیرونی تقسیم بندی كرد.

وی ادامه داد: عوامل داخلی یا ذاتی عواملی مانند جنس، سن و عوامل ژنتیكی هستند كه فرد در آنها دخالتی ندارد، اما دسته دوم كه به شكلی عوامل بیرونی یا رفتاری هستند شامل رژیم غذایی، كم تحركی و عوامل از این دست هستند كه به راحتی با كنترل آنها می توان از بروز بسیاری بیماریهای غیرواگیر پیشگیری كرد.

وی به نتایج یك تحقیق علمی درباب میزان مرگ و میر در جهان وعوامل آن اشاره نمود و اضافه كرد: برمبنای تحقیق صورت گرفته امید به زندگی در ایران از 40 سال پیش تابحال از 50 سال به بیشتر از 75 سال افزایش پیدا كرده است و ایران در منطقه خاورمیان بیشترین میزان امید به زندگی را دارد. این تحقیق همین طور نشان داده است كه با افزایش امید به زندگی تعداد سالهای ناتوانی افراد افزایش می یابد و افراد با مشكلات بسیار و انواع بیماری كه عموما هم بیماریهای مزمن غیرواگیر هستند، مواجه می شوند. شایع ترین این بیماری ها باز بیماری های قلبی و عروقی است و در كنار آن سكته مغزی، انواع سرطان و دیابت در رتبه های بعدی قرار دارند.

وی ادامه داد: برمبنای تحقیق صورت گرفته بیشتر از 90 هزار ایرانی پارسال بر اثر بیماری های قلبی و عروقی جان خودرا از دست داند و از هر چهار مرگ در ایران درسال گذشته یك نفر بر اثر بیماری های قلبی فوت كرد.

رییس دانشگاه علوم پزشكی كرمانشاه اشاره كرد: برمبنای مطالعات انجام شده تا 20 سال آینده شیوع دیابت در ایران به 10 درصد و شیوع پیش دیابت به بیشتر از 25 درصد می رسد و تا آن زمان بیشتر از 25 درصد جامعه ایران نیاز به درمان دیابت خواهند بود.



1397/09/23
17:26:06
5.0 / 5
4287
تگهای خبر: بیمار , بیمارستان , بیماری , پزشكی
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۴
AsabSanj اعصاب سنج