بانوان آبستن ید مصرف كنند

بانوان آبستن ید مصرف كنند

به گزارش اعصاب سنج رییس دانشكده تغذیه و علوم غذایی دانشگاه علوم پزشكی اصفهان اظهار داشت: بانوان آبستن باید هفته ای یكبار از غذاهای دریایی استفاده كنند تا نیاز ید و امگا-3 در آنها برطرف شود.



محمد حسن انتظاری در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینكه منشا اصلی ید برای بدن انسان غذاهای دریایی است اظهاركرد: استان های مركز ایران كه دریا دور هستند باید غذاهای دریایی را در برنامه غذایی خود قرار دهند.

وی افزود: پس از غذاهای دریایی، بهترین منبع برای تامین ید، نمك های ید دار است كه به تایید وزارت بهداشت و درمان رسیده باشد. در هر حال شهروندان باید با نشانه های كمبود ید در بدن آشنا باشند.

این متخصص تغذیه با اشاره به اینكه مهمترین مشكل ناشی از كمبود ید، مبتلا شدن به بیماری گواتر و برزگ شدن غده تیروئید است اضافه كرد: غده تیروئید موتور محرك بدن است و كمبود ید باعث اختلال در عملكرد آن و در نتیجه بی حوصلگی، چاقی، باد كردن پاها، چربی خون و خستگی می گردد.

انتظاری خاطرنشان كرد: یكی از موارد خطرناك در كمبود ید، مربوط به مادران آبستن است، چون كه این مساله باعث كاهش رشد و هوش نوزاد می گردد. اختلالات مغزی در نوزاد می تواند ناشی از كمبود ید در بدن مادر باشد.

وی تصریح كرد: بانوان آبستن باید هفته ای یكبار از غذاهای دریایی استفاده كنند تا نیاز ید و امگا-3 در آنها برطرف شود. همینطور مادران باید از مصرف بیش از حد نمك برای تامین این ماده جلوگیری نمایند.





1397/10/10
14:06:08
5.0 / 5
4681
تگهای خبر: بهداشت , بیمار , بیماری , پزشكی
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
AsabSanj اعصاب سنج