ارتباط چرت زدن طولانی با بروز بیماری های قلبی

ارتباط چرت زدن طولانی با بروز بیماری های قلبی

به گزارش اعصاب سنج نتایج یك تحقیق نشان می دهد: چرت زدن های طولانی می تواند با خطر بروز مشكلات قلبی و مرگ ناشی از آن همراه باشد.



به گزارش اعصاب سنج به نقل از ایسنا، پژوهشگران برمبنای بررسی های جدید خود اظهارکردند: افرادی که برای مدت طولانی در طول روز چرت می زنند بیشتر احتمال دارد در آینده گرفتار بیماری های قلبی شوند همین طور احتمال مرگ زودهنگام در این افراد بیشتر است.

بررسی یافته های به دست آمده در ۲۰ مطالعه نشان می دهد: چرت زدن های طولانی که بیش از یک ساعت در طول روز ادامه پیدا کند با افزایش ۳۴ درصدی احتمال بروز بیماری های قلبی و افزایش ۳۰ درصدی خطر مرگ هم راه است.

این تیم تحقیقاتی از پژوهشگران چینی دریافتند: درمجموع چرت زدن های روزانه به هر میزانی که باشد با افزایش ۱۹ درصدی خطر مرگ زودهنگام مرتبط می باشد.

به گفته پژوهشگران، بهتر است افراد در صورتیکه تمایل دارند تا در طول روز استراحت داشته باشند و چرت بزنند، مدت زمان خوابیدن را به کمتر از یک ساعت کاهش دهند.

در این بررسی اطلاعات بیش از ۳۱۳ هزار نفر مورد مطالعه قرار گرفت. از هر پنج نفر حدود دو نفر عادت به چرت زدن در طول روز داشتند. پژوهشگران مشاهده نمودند ارتباط میان خوابیدن و بروز مشکلات قلبی و مرگ ناشی از آن در افراد ۶۵ سال و بالاتر بیشتر است.

به گزارش اعصاب سنج به نقل از هلث دی نیوز، بگفته پژوهشگران این افراد ۲۷ درصد بیشتر در معرض مرگ در رابطه با چرت زدن در طول روز و ۳۶ درصد بیشتر در معرض بیماری قلبی قرار دارند.





منبع:

1399/06/07
13:45:49
5.0 / 5
1730
تگهای خبر: بیمار , بیماری
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
AsabSanj اعصاب سنج