وزیر بهداشت 66 پروژه بهداشتی درمانی كرمانشاه را افتتاح نمود

وزیر بهداشت 66 پروژه بهداشتی درمانی كرمانشاه را افتتاح نمود

اعصاب سنج: كرمانشاه با حضور وزیر بهداشت، شصت و شش پروژه بهداشتی و درمانی استان كرمانشاه در قالب نهمین آیین پویش ˮره سلامتˮ در سالگرد زلزله بزرگ آبان 1396 كرمانشاه راه اندازی شد.


محمود رضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مراسم افتتاح این پروژه ها که امروز(20 آبان) در استانداری کرمانشاه بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به شیوع بیماری کرونا، اظهار نمود: هرچند طی چندین ماه گذشته بخش زیادی از توان دانشگاه علوم پزشکی صرف مقابله با این بیماری شده، اما تلاش نموده ایم تا از پروژه های عمرانی که در حال اجرا داشتیم هم غافل نشویم.
وی افزود: در این راستا، طی ماه های گذشته 66 پروره بهداشتی را در استان تکمیل کردیم که امروز به افتتاح رسید و تا آخر سال هم 54 پروره دیگر را افتتاح خواهیم کرد.
ربیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه از صرف 200 میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه ها خبرداد و اضافه کرد: مرکز تخصصی آنژیوگرافی و اینترونشنال رادیولوژی بیمارستان امام رضا(ع) مهمترین پروژه ای است که افتتاح می شود.
وی مساحت این پروژه را حدود هزار متر و اعتبار صرف شده برای آنرا حدود 85 میلیارد تومان با ارز دولتی عنوان نمود و اظهار داشت: تجهیزاتی که در این بیمارستان بکار رفته در کشور بی نظیر است و می تواند در بخش سکته های مغزی، اعمال و جراحی عروق و گوارش نقش مهمی ایفا کند.
مرادی ساختمان معاونت غذا و دارو، ساختمان شبکه بهداشت و درمان روانسر، 32 واحد اقامتگاه و پانسیون پزشکان، شش مرکز جامع سلامت، چهار مرکز فوریت های پزشکی، نصب و بکارگیری 9 دستگاه اکسیژن ساز، شش خانه بهداشت، تعمیرات بیمارستانی و راه اندازی زمین چمن مصنوعی در دانشکده پزشکی را از دیگر پروژه های افتتاحی اعلام نمود.
وی اشاره کرد: در پروژه های درحال اجرا بیشتر روی پروژه هایی تاکید داشتیم که درصد پیشرفت فیزیکی زیادی داشتند و سعی شده تا از کلنگ زنی پروژه های جدید خودداری نماییم.
وی همین طور با اشاره به تخریب بخش هایی از بیمارستان امام خمینی(ره) اسلام آبادغرب در زلزله سال 1396، اظهار نمود: مقاوم سازی این پروژه الان حدود 99 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اما باوجود وجود نواقصی در آن، پیمانکار پروژه( وزارت مسکن و شهرسازی) درخواست تجهیز بیمارستان را داده است.
مرادی اعلام نمود: تا زمانی که پیمانکار این نقصها را برطرف نکند، آنرا تحویل نخواهیم گرفت و از طرف دیگر از وزارت بهداشت می خواهیم برای حل این مشکل ورود کند.
وی در بخش دیگری از سخنانش درخواست هایی را هم از وزیر بهداشت داشت و اظهار داشت: در سنوات گذشته زمینی را در اسلام آبادغرب در اختیار گرفتیم و اقدامات اولیه همچون گودبرداری آنرا انجام دادیم تا یک بیمارستان توسط خیرین و بانکهای خصوصی در آن راه اندازی شود، اما با گران شدن ارز این پروژه متوقف مانده، پس انتظار داریم که برای تکمیل این پروژه و تبدیل آن به دانشکده پزشکی باتوجه به قابلیت های خوب این شهرستان موافقت کنید.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اشاره کرد: همین طور یک بیمارستان خیر ساز با 60 درصد پیشرفت فیزیکی در شهرستان سرپلذهاب داریم که درحال ساخت است، اما این احتمال وجود دارد که ساخت قسمتی از آن به ما واگذار شود، پس برای تکمیل آن اعتبار می خواهیم.




منبع:

1399/08/20
11:47:38
5.0 / 5
1392
تگهای خبر: بهداشت , بیمار , بیمارستان , بیماری
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴
AsabSanj اعصاب سنج