انعقاد قرارداد بازسازی ۱۰۰ دستگاه اتوبوس بخش خصوصی در تهران

انعقاد قرارداد بازسازی ۱۰۰ دستگاه اتوبوس بخش خصوصی در تهران

به گزارش اعصاب سنج قرارداد بازسازی ۱۰۰ دستگاه اتوبوس بخش خصوصی اخیرا منعقد شده که در شرف دریافت تسهیلات و آغاز فرایند بازسازی است.


به گزارش اعصاب سنج به نقل از ایسنا و بنابر اعلام سایت شهر، محمود ترفع، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، درباره وضعیت تعمیرات اساسی (اورهال) اتوبوس های درون شهری، توضیح داد: طی یک سال قبل حدود ۴۰ دستگاه اتوبوس دوکابین به صورت کامل تعمیر شده اند و قرارداد بازسازی ۱۰۰ دستگاه اتوبوس بخش خصوصی هم منعقد شده است که در شرف دریافت تسهیلات و آغاز فرایند بازسازی است. همینطور تعمیرات و راه اندازی اتوبوس های متوقف شده جدا از تعمیر در دستور کار روزانه شرکت واحد است.
او درباره هزینه این تعمیرات، بیان نمود: هر دستگاه اتوبوس تک کابین (با توجه به میانگین هزینه بازسازی در همه مدلهای به کارگیری شده در ناوگان اتوبوسرانی) نزدیک به ۴۰۰ میلیون تومان هزینه بازسازی در بر دارد؛ همینطور هزینه بازسازی هر دستگاه اتوبوس دوکابین هم نزدیک به ۷۰۰ میلیون تومان است.
ترفع درباره ورود اتوبوس های جدید به ناوگان و در ازای آن اسقاط اتوبوس های فرسوده، اظهار داشت: اتوبوس‏ های جدید به چرخه حمل و نقل عمومی وارد شده اند اما به دلیل کمبود اتوبوس در ناوگان و با عنایت به این که خروج هر یک دستگاه اتوبوس، فرایند برداشت مسافر از خطوط را تحت تاثیر قرار می ‏دهد و همینطور با استناد به دستورالعمل های ابلاغی از وزارت کشور تلاش بر این است که هیچ اتوبوسی از چرخه حمل و نقل خارج نشود.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در پاسخ به این پرسش که اتوبوس ها و مینی بوس های خریداری شده در کدام خطوط به کار گرفته می شوند، بیان نمود: برپایه تدابیر اتخاذ شده، اتوبوس ها و مینی‏ بوس ‏های خریداری شده، در خطوط مناطق مختلف شهر تهران به کارگیری شده ‏اند. اتوبوس ها در خطوطی که ناوگان آن بسیار فرسوده بود و مینی بوس ها هم در خطوطی که تقاضای سفر پایینی داشته یا معبر مناسبی برای حرکت اتوبوس وجود نداشت، مثل خط جماران یا درکه به کار گرفته شدند.
وی در ادامه اضافه کرد: در مرحله اول تعداد ۶۰ دستگاه مینی‏ بوس و ۲۰ دستگاه اتوبوس گازسوز و ۲۰ دستگاه اتوبوس دیزل تحویل داده شد که تمامی مینی بوس ها و اتوبوس های گازسوز وارد خط شده اند و اتوبوس های دیزل هم بعد از نصب جی پی اس، دستگاه کارتخوان و شماره گذاری به خطوط وارد خواهند شد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در پاسخ به این پرسش که آیا شرکت واحد برنامه ای برای بازسازی بخشی از اتوبوس ها تا آخر سال دارد، اظهار داشت: برنامه های بازسازی همیشه در دستور کار شرکت واحد بوده است و به تناسب بودجه اختصاص یافته، بازسازی و تعمیرات جاری انجام می شود.




منبع:

1399/09/21
22:12:18
5.0 / 5
418
تگهای خبر: خصوصی , دستگاه , سایت , سفر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
AsabSanj اعصاب سنج