آیت الله نوری همدانی:

طرح پیشگیری باید در كل مملكت به صورت عمومی رواج پیدا كند

طرح پیشگیری باید در كل مملكت به صورت عمومی رواج پیدا كند

اعصاب سنج: آیت الله نوری همدانی عنوان كرد: غربی ها هرچه در زمینه ی علم پزشكی و بهداشت دارند، از ما گرفتند، منتهی نزد بزرگان، طب با خداشناسی همراه بود اما غربی ها طب را سكولار كردند؛ فلذا پزشكان و دانشجویان باید بزرگان طب خودمان همچون ابن سینا و ذكریای رازی را بشناسند و از آن در طبابت بهره مند شوند.


به گزارش اعصاب سنج به نقل از ایسنا، آیت الله حسین نوری همدانی قبل از ظهر امروز در دیدار با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی كه در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با قدردانی از خدمات دكتر قاضی زاده هاشمی، اظهار داشت: اجرای طرح تحول نظام سلامت در كشور بسیار عالی بوده است و باید در كل مملكت به صورت عمومی اجرا شود.
وی با اشاره به اهمیت خدمت رسانی به مردم از نگاه اسلام، اضافه كرد: خدمت به بیماران در اسلام بعنوان شریف ترین عبادت ها از اهمیت بسیار خاصی برخوردار بوده و ثواب زیادی برای آن ذكر شده است؛ فلذا خداوند متعال دو علم فقه و طب را در صدر علوم قرار داده است.
این مرجع تقلید جهان تشیع با تاكید بر نسبت سلامت عقل و بدن انسان، افزود: علم طب مربوط به انسان است و اگر تن آدمی سالم نباشد عقل هم سالم نخواهد بود چنانكه در حدیثی از امام صادق (ع) آمده است، در هر منطقه ی مسكونی باید سه عامل وجود داشته باشد؛ فقیه عالم، طبیب با بصیرت و حاكمی خیرخواه.
آیت الله نوری همدانی ضمن تاكید بر اهمیت طرح جلوگیری از بیماری، اشاره كرد: طرح پیشگیری باید در كل مملكت به صورت عمومی رواج پیدا كند؛ كسی كه بیمار می شود نباید هم غصه بیماری و هم غصه هزینه داشته باشد.
وی ادامه داد: یكی از اشكالات مردم و جامعه ‎ی ما مساله كم تحركی است، بنده خود اهتمام كردم ورزش را ترك نكنم و بنا بر این در این سن، سلامت و نشاط كامل دارم و این در نتیجه تحرك مداوم است.
او همینطور اظهار داشت: مردم خیلی از نكاتی كه در جهت حفظ سلامتی آنها مؤثر است را رعایت نمی كنند؛ مثلاً عدم پرخوری می تواند از خیلی از بیماری ها پیشگیری كند و سلامت قلب و بدن را حفظ كند، در زمینه‎ ی پیشگیری باید فرهنگ سازی عمومی صورت گیرد و مردم بدانند تحرك و كم خوری عامل سلامت جسم است و این مساله در آموزه ای اسلامی باز مورد تاكید بوده است.
این مرجع تقلید با اشاره به اینكه در طول تاریخ ما در تمامی علوم نسبت به غربی ها تقدم داشته ایم، اشاره كرد: غربی ها هرچه در زمینه ی علم پزشكی و بهداشت دارند از ما گرفتند منتهی نزد بزرگان، طب با خداشناسی همراه بود اما غربی ها طب را سكولار كردند؛ فلذا پزشكان و دانشجویان باید بزرگان طب خودمان همچون ابن سینا و ذكریای رازی را بشناسند و از آن در طبابت بهره مند شوند.



1397/11/19
02:40:58
5.0 / 5
4686
تگهای خبر: بهداشت , بیمار , بیماری , پزشكی
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴
AsabSanj اعصاب سنج