رئیس سازمان غذا و دارو خبر داد؛

همكاری ایران و روسیه در انتقال تكنولوژی تولید دارو و واكسن

همكاری ایران و روسیه در انتقال تكنولوژی تولید دارو و واكسن

به گزارش اعصاب سنج معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو از همکاری مشترک شرکتهای ایرانی و روسی در زمینه صادرات و انتقال تکنولوژی تولید دارو و واکسن اطلاع داد.


به گزارش اعصاب سنج به نقل از ایفدانا، محمدرضا شانه ساز در مسافرت به روسیه ضمن اشاره به اینکه ایران و روسیه ظرفیت های بالایی برای همکاری در حوزه دارو و واکسن دارند، اظهار داشت: تابحال آن طور که باید، از این ظرفیت های پرارزش استفاده نشده است.

وی ادامه داد: دو طرف ظرفیت های قابل توجهی در زمینه تأمین دارو و انواع واکسن دارند و با عنایت به همکاری هایی که از امروز سرعت بیشتری خواهد گرفت، قادر خواهیم بود خیلی از نیازهای پزشکی و دارویی کشور را رفع نماییم.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه با تلاشهای صورت گرفته مقرر است ظرفیت های بالقوه و متقابل در این حوزه را به صورت همکاریهای بالفعل تبدیل نماییم، خاطرنشان کرد: ایران ظرفیت های زیادی در تولید واکسن دارد و از دانش روسیه هم استفاده کردیم تا بتوانیم ضمن صادرات، زمینه تقویت تکنولوژی دارویی را هم فراهم نماییم.

وی با اشاره به اینکه ۹۸ درصد نیاز دارویی کشور در داخل تأمین می شود، اظهار داشت: با فعال کردن بخش خصوصی، تلاش داریم که نیازهای کامل دارویی کشور را تأمین نماییم.

در ادامه کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه هم اظهار داشت: شرایط برای ارسال محموله های بعدی واکسن کووید ۱۹ به کشور فراهم گشته است.

وی ادامه داد: محموله های بعدی واکسن ۳۰ بهمن و ۱۰ اسفند ۹۹ و فروردین ۱۴۰۰ ارسال می شود و تلاش بر این است میزان دوز خرید واکسن را به میزان بیشتری افزایش یابد.

سفیر کشورمان همینطور ابراز امیدواری کرد با اهتمام صورت گرفته از جانب تهران و مسکو طی دو ماه آینده به تولید مشترک واکسن اسپوتنیک در ایران برسیم.

1399/11/20
13:44:13
0.0 / 5
1555
تگهای خبر: بهداشت , پزشكی , تكنولوژی , تولید
مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۲
AsabSanj اعصاب سنج