به دلیل كاهش مراجعه مردم به پایگاه های انتقال خون؛

زنگ خطر كاهش ذخایر خونی خراسان رضوی به صدا درآمد

زنگ خطر كاهش ذخایر خونی خراسان رضوی به صدا درآمد

اعصاب سنج: مدیركل انتقال خون خراسان رضوی اظهار داشت: ذخایر خونی خراسان رضوی با عنایت به كاهش بازگشت مردم و افزایش عمل های جراحی رو به كاهش است.



​دكتر سید حمیدرضا اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار نمود: ذخیره خونی خراسان رضوی طی روزهای گذشته به سبب سردی هوا و كاهش بازگشت مردم به پایگاه های انتقال خون كاهش یافته است.
وی اضافه كرد: همین طور معمولا همه ساله در این ایام تعداد عمل های جراحی با عنایت به نزدیك شدن به ایام سال جدید افزایش یافته و به دنبال آن تقاضا برای دریافت خون باز بیشتر می شود.
مدیركل انتقال خون خراسان رضوی اظهار داشت: اگر روند كاهش ادامه یابد در ایام آینده برای پاسخگویی به درخواست های خونی بیماران با مشكل مواجه خواهیم شد و امكان دارد روند درمان در مراكز درمانی با اختلال مواجه شود. ما هم اكنون خون مورد نیاز ۶۰ بیمارستان و مركز درمانی خراسان رضوی را تامین می نماییم.
سلامی اشاره كرد: از همه مردم درخواست داریم برای انجام سنت پسندیده اهدای خون به پایگاه های این سازمان در مشهد و شهرهای خراسان رضوی مراجعه نموده و با اهدای خون خود مشكل بیماری را برطرف كنند.
وی بیان كرد: هم اكنون پایگاه امام رضا(ع) واقع در میدان شریعتی، پایگاه امید واقع در نبش خیابان شیرازی ۳ طبقه منهای یك مجتمع تجاری و اقامتی امید، پایگاه شهید كریمی واقع در بلوار شریعتی ۲۸ منطقه قاسم آباد، پایگاه میلاد واقع در بلوار استقلال بین استقلال ۲ و ۴، پایگاه مهر واقع در نبش بلوار ابوطالب ۳۳ آماده پذیرش داوطلبان اهدای خون هستند و مردم می توانند به این مكان ها بازگشت كنند.
اسلامی همین طور از اجرای كمپین«اهدای خون كار خیر» در ادارت خراسان رضوی آگاهی داد و اظهار داشت: در این كمپین پایگاه های سیار انتقال خون با بازگشت به ادرات و سازمان ها از داوطلبان اهدا، خون دریافت می كنند.

1397/11/28
15:34:33
5.0 / 5
4987
تگهای خبر: اهدای خون , بیمار , بیمارستان , بیماری
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۲
AsabSanj اعصاب سنج