بازرسی بهداشتی از اماكن و مراكز حساس عمومی در نوروز

بازرسی بهداشتی از اماكن و مراكز حساس عمومی در نوروز

به گزارش اعصاب سنج معاون بهداشت وزارت بهداشت از تشدید بازرسی های بهداشتی از اماكن عمومی در طرح سلامت نوروزی اطلاع داد و جزئیات این طرح را تشدید كرد.


به گزارش اعصاب سنج به نقل از ایسنا، دكتر علیرضا رییسی در مانور بهداشت محیط طرح سلامت نوروزی، اظهار داشت: در تعطیلات نوروز گذشته اقدامات بازرسان و ماموران بهداشت در حوزه نظارت نسبت به سال های قبل بی نظیر بود. من خودم از چندین استان بازدید كردم و حضور شما را حس می كردم. شما یك پشتوانه و مهر تاییدی هستید كه مردم با خیال راحت تر از اماكن عمومی استفاده كنند.
وی ادامه داد: در عین حال تجهیز حوزه بهداشت محیط به دستگاه های پرتابل نقطه عطفی در حوزه بهداشت محیط بود؛ چراكه در گذشته در بازرسی ها باید ابتدا نمونه گیری می شد و سپس نمونه مورد نظر به آزمایشگاه می رفت و در آنجا مشخص می شد كه آیا نمونه آلوده است یا خیر. اما هم اكنون در محل این اتفاق می افتد.
وی با اشاره به اینكه ضابطین قضایی و نیروی انتظامی در این حوزه كمك بسیاری می كنند و از آنها تشكر می نماییم، اظهار داشت: یكی از اولویت های برنامه نوروزی امسال، نظارت و بازرسی بهداشتی بر اماكن و مراكز حساس عمومی است. همینطور امسال كار سامانه ۱۹۰ كه سامانه شكایات و گزارش های مردمی است، در این یك ماه كارش را شدت می بخشیدم.
رئیسی افزود: در عین حال امسال در حوزه بهداشت محیط از ظرفیت دفاتر خدمات سلامت هم استفاده می نماییم.
وی تصریح كرد: ما اعتقاد داریم كه اولا سلامت حق همه مردم است و دوم وزارت بهداشت متولی سلامت است و سیاست گذاری و نظارت می كند. اما نكته سوم این است كه سلامت تنها توسط وزارت بهداشت تضمین و تامین نخواهد شد و همه سازمان ها و بخش ها باید به كمك ما آیند؛ ازاین رو حتی از بخش خصوصی و مردم می خواهیم كه ناظر ما باشند.
رییسی با اشاره به آمار بازدیدهای سال قبل در حوزه بهداشت محیط اظهار داشت: پارسال نزدیك به ۹۰۰ هزار بازدید بهداشتی انجام شد و ۲۲ هزار بازدید هم از اماكن بین راهی انجام دادیم. همینطور ۱۱ هزار متخلف بهداشتی شناسایی و به مراجع قضایی عرضه شدند كه از این تعداد ۲۴۱۰ مركز متخلف پلمب شدند. همینطور پارسال ۲۰ هزار بازدید مشترك با تعزیرات حكومتی و سایر دستگاه ها داشتیم كه قابل افتخار است. در عین حال ۲۸۶ هزار مورد سنجش با دستگاه های پرتابل صورت گرفته و یك میلیون و ۵۰۰هزار كیلوگرم مواد غذایی معدوم شد.
وی خطاب به به بازرسین بهداشت محیط اظهار داشت: شما مرزبانان سلامت كشور هستید. در اربعین گذشته حتی یك مورد وبا در كشور نداشتیم و این نشان داده است كه شما كارتان را به خوبی انجام می دهید، باید توجه كرد كه بحث اربعین فقط مرزهای غربی را شامل نمی گردد بلكه باید در شرق كشور هم كنترل های لازم را انجام دهیم تا افرادی كه از كشورهای همسایه وارد می شوند، مبتلا به بیماری نباشند.
وی ادامه داد: من از شما و خانواده هایتان كه در این ایام برای سلامت مردم از خودگذشتگی می كنید، تشكر می كنم و امیدوارم در امسال هم به خوبی كارتان را انجام دهید.
در ادامه این مراسم آرش لشكری - مدیركل پشتیبانی از حقوق مصرف كنندگان سازمان تعزیرات حكومتی اظهار داشت: از ۷ اسفندماه گشت های مشترك تعزیرات حكومتی بر مبنای تفاهمنامه ای كه با وزارت بهداشت امضا كردیم، راه اندازی و ۵۰۰ تیم فعال شده اند.
وی ادامه داد: این گشت ها هم اكنون در تمام استان ها فعال می باشند و مردم هم می توانند تخلفات بهداشتی و... را به ۱۳۵ و ۱۲۴ اطلاع دهند.



1397/12/20
14:20:08
5.0 / 5
5062
تگهای خبر: بهداشت , بیمار , بیماری , خصوصی
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۵
AsabSanj اعصاب سنج