كارشناس سازمان غذا و دارو مطرح كرد؛

سندرم سروتونین از عوارض تداخلات دارویی است

سندرم سروتونین از عوارض تداخلات دارویی است

به گزارش اعصاب سنج، کارشناس اداره کل دفتر نظارت و پایش فرآورده های سلامت سازمان غذا و دارو، در مورد تداخلات دارویی با بعضی از خوراکی ها سفارش هایی عرضه داد.


به گزارش اعصاب سنج به نقل از مهر، الناز ذوقی اظهار داشت: بیماران باید برای جلوگیری از تداخلات دارو با غذا حتما به سفارش های داروسازان در مورد نحوه صحیح مصرف داروها به لحاظ مصرف آن همراه غذا یا با معده خالی توجه نمایند. وی، یکی از تداخلات دارویی با خوراکی ها را علف چای یا گل راعی معرفی نمود و اضافه کرد: از علف چای در ایران فرآورده هایی با نامهای تجاری پرفوران، هایپران یا نروکسین جهت کنترل اختلالاتی مانند اضطراب وجود دارند در صورت مصرف هم زمان با برخی داروهای ضد اضطراب و افسردگی دیگر مانند داروهای مهار کننده انتخابی سروتونین مانند سیتالوپرام، داروهای ضد افسردگی مانند نورتریپتیلین، داروهای مهارکننده مونوآمین اکسیداز مانند سلژیلین می تواند سبب بروز سندرم سروتونینی شود. به نقل از ایشان، سندرم سروتونین طیفی از علایم بی قراری، گیجی، تعریق، لرز، اسپاسم عضلانی، تغییرات فشارخون یا عوارض شدیدتر است و بیمارانی که داروهای اعصاب و روان مصرف می کنند به دنبال بروز علایم مشکوک بهویژه پس از شروع داروی جدید باید پزشک خویش را آگاه کنند.

1403/03/19
11:59:06
5.0 / 5
248
تگهای خبر: اعصاب , بیمار , دارو , سلامت
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۴
لینک دوستان اعصاب سنج
AsabSanj اعصاب سنج