مطالعه جدید نشان می دهد؛

استاتین ها می توانند به پیش گیری از سرطان کمک کنند

استاتین ها می توانند به پیش گیری از سرطان کمک کنند

اعصاب سنج: یک مطالعه جدید نشان میدهد که درمان با استاتین می تواند به پیش گیری از سرطان های در رابطه با التهاب، خصوصاً سرطان پانکراس کمک نماید.



به گزارش اعصاب سنج به نقل از مهر به نقل از مدیکال نیوز، داروهای استاتین به حفظ سطح کلسترول در محدوده سالم کمک می کنند، اما پژوهشگران مشتاق کاربردهای دیگر این داروها هستند.
التهاب یکی از عوامل خطر برای انواع خاصی از سرطان، مانند سرطان پانکراس (لوزالمعده) است.
مطالعه اخیر نشان داد که استفاده از استاتین پیتاواستاتین ممکنست به مسدود کردن عملکرد یک پروتئین خاص برای سرکوب التهاب مزمن کمک نماید.
یافته ها نشان میدهد که درمان با استاتین می تواند بطور بالقوه از سرطان های در رابطه با التهاب، خصوصاً سرطان پانکراس پیشگیری کند.
پیشگیری از سرطان یک زمینه اصلی تحقیقاتی است و کارشناسان همچنان درحال کسب اطلاعات بیشتر در مورد عواملی هستند که ممکنست در ایجاد سرطان نقش داشته باشند.
یکی از زمینه های مورد علاقه این است که چگونه التهاب مزمن در نواحی خاصی از بدن ممکنست منجر به خطر سرطان شود.
نتایج نشان میدهد که داروی استاتین پیتاواستاتین می تواند به سرکوب التهاب مزمن و جلوگیری از ابتلاء به سرطان پانکراس کمک نماید. اگر تحقیقات آینده یافته ها را تأیید کند، این دارو می تواند یک اقدام پیشگیرانه در اقدامات بالینی باشد.
استاتین ها به طور معمول برای مدیریت کلسترول بالا در بیمارانی که در معرض خطر بالای بیماری قلبی عروقی آترواسکلروتیک هستند استفاده می شود. مصرف داروهای استاتین زمانی شروع می شوند که سطح کلسترول خون اندازه گیری شده بالا باشد یا بعد از سکته مغزی یا حمله قلبی. سپس اثربخشی داروهای استاتین با بهره گیری از پیگیری سطح کلسترول خون برای اطمینان از پاسخ کافی بررسی می شود.
محققان مطالعه حاضر خاطرنشان کردند که اینترلوکین ۳۳ (IL-۳۳) یک پروتئین است که به شروع التهاب مزمن مستعد سرطان کمک می نماید.
محققان از موش ها، نمونه های بافت انسانی و رده های سلولی استفاده کردند. آنها التهاب مزمن را در موش روی پوست و پانکراس ایجاد کردند. آنها دریافتند که IL-۳۳ در پوست ملتهب و پانکراس به شدت بیان می شود.
بر اساس تحلیل و بررسی بیشتر، آنها شناسایی نمودند که القای التهاب یک مسیر سیگنال دهی خاص به نام TLR۳/۴ را فعال می کند، که نشان میدهد این مسیر ممکنست موجب بیان IL-۳۳ شود که در التهاب مزمن رخ می دهد. آنها همین طور مکانیسم سلولی دیگری به نام TBK۱-IRF۳ را شناسایی نمودند که بیان IL-۳۳ را در پانکراتیت مزمن و درماتیت در موش تنظیم می کند.
سپس پژوهشگران استفاده از پیتاواستاتین را برای جلوگیری از بیان IL-۳۳ آزمایش کردند. کار آنها نشان میدهد که پیتاواستاتین ممکنست با موفقیت بیان IL-۳۳ و در نتیجه پانکراتیت مزمن مرتبط را مسدود کند.


منبع:

1403/03/22
11:00:15
5.0 / 5
210
تگهای خبر: بیمار , بیماری , پیشگیری , دارو
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۵
AsabSanj اعصاب سنج