یك پژوهش تازه ثابت كرد؛

افزایش شیوع حمله قلبی میان زنان بیشتر از مردان است

افزایش شیوع حمله قلبی میان زنان بیشتر از مردان است

اعصاب سنج: یك پژوهش تازه از رشد نگران كننده حملات قلبی طی دهه های اخیر خبر می دهد. نتایج این پژوهش نشان داده است احتمال بستری شدن زنان جوان به سبب حمله قلبی بیشتر از مردان جوان است.



به گزارش اعصاب سنج به نقل از مهر، بیماری های قلبی عروقی -شامل مشكلات متعددی همچون بیماری سرخرگ كرونری، سكته، نقص مادرزادی قلب و بیماری سرخرگ محیطی- عامل یك سوم مرگ و میرها در آمریكاست.
بیماری های قلبی عروقی همین طور مسئول ۸۳۶ هزار و ۵۴۶ مرگ سالانه در آمریكاست كه آنرا به «قاتل اول» زنان و مردان بدل كرده است.
بیماری سرخرگ كرونری در همه سنین میان مردان شایع تر بوده و این سوژه موجب این تصور عامه شده كه بیماری های قلبی عموما بیماری های مردانه هستند.
تحقیقات تازه نسبت به روند تازه ای آگهی می دهند كه افزایش ثابت مرگ و میر زنان جوان به سبب بیماری سرخرگ كرونری را به دنبال داشته است.
پژوهش تازه كه در نشست علمی انجمن قلب آمریكا مطرح شده شواهد تازه ای را نمایش می كند كه از افزایش حملات قلبی میان زنان جوان خبر می دهد.
دكتر سمیر آرورا از دانشگاه كارولینای شمالی كه رهبری این پژوهش را بر عهده داشته است داده های مربوط به حدود ۲۹ هزار فرد ۳۵ تا ۷۴ ساله را كه پزشكان طی سال های ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۴ به سبب انفاركتوس حاد قلبی در بیمارستان بستری كردند بررسی نموده است.
نتایج این بررسی نشان داده است نسبت افراد جوانی كه به سبب حملات قلبی در بیمارستان بستری شدند از ۲۷ درصد طی سال های ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۹ به ۳۲ درصد طی سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ افزایش یافته است.
نتایج همین طور نشان داد كه این افزایش در بین زنان بیشتر بوده است. در آغاز این بازه زمانی ۲۱ درصد حملات قلبی به زنان جوان مربوط بوده اما درانتها بازه مورد پژوهش این عدد به ۳۱ افزایش یافته است.
افزون بر این، نتایج این پژوهش فاش كرده كه زنان جوان كمتر احتمال دارد از خدمات درمانی قلبی عروقی شامل داروهای ضدانعقاد، گیرنده بتا، آنژیوگرافی یا خون رسانی مجدد بهره مند شوند.
در نتیجه، زنان در مقایسه با مردان ریسك بیشتری در مبتلاشدن به فشار خون، دیابت و نارسایی مزمن كلیه داشتند.
مدیر این پژوهش درباره نتایج به دست آمده می گوید: بیماری قلبی را گاه بعنوان بیماری پیرمردها می شناسند، اما اینكه روند پیشرفت حملات قلبی را در بین جوانان در نظر بگیریم هم تصور نادرستی است. درواقع این افزایش در میان زنان جوان رخ داده است.
دكتر آرورا تاكید می كند: این نگران كننده است و به ما می گوید باید توجه بیشتری را روی این گروه از افراد متمركز نماییم.

1397/08/24
22:28:10
5.0 / 5
4511
تگهای خبر: بیمار , بیمارستان , بیماری , دارو
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱
AsabSanj اعصاب سنج