وزیر بهداشت:

دولت، پدری عیال وار با امكانات محدود است، روحانی شرایط سختی را می گذارند

دولت، پدری عیال وار با امكانات محدود است، روحانی شرایط سختی را می گذارند

به گزارش اعصاب سنج وزیر بهداشت، اظهار داشت: دولت مانند پدری عیال وار با امكانات محدود است و فرزندان بسیاری دارد. این پدر در درجه اول باید به فكر سیر كردن شكم، درمان بیماری، دارو وضروریات فرزندانش باشد و شاید نتواند به همه خواسته های فرزندانش جامه عمل بپوشاند، بنابراین فرزندان هم باید در تحقق خواسته های خود تلاش كنند.


به گزارش اعصاب سنج به نقل از ایسنا، دكتر سیدحسن هاشمی در سفر به سمنان در نشست شورای اداری و معتمدین شهرستان مهدیشهر اظهار داشت: شرایط فعلی كشور شرایط خاصی است، ایران در منطقه ای قرار گرفته كه مملو از مساله و آشوب بوده و از سویی كانون توجه قدرتمندان بین المللی نیز، هست، چراكه ذخایر بسیاری در این منطقه قرار دارد و همین مساله سبب مطامع عده ای شده است. علاوه بر آن، عقب ماندگی فرهنگی در این منطقه هم سبب شده جریاناتی شامل تروریستی و شبه تروریستی شكل بگیرد كه در كل، مدیریت كشور 85 میلیون نفری ایران را اندكی سخت كند. با این حال، اطمینان داشته باشید نه تنها برای دكتر روحانی، بلكه برای هر شخصیت دیگری در این مقام مدیریت كشور دشوار می باشد. بازگشت به زندگی با نشاط و توام با آرامش در كشور تنها مساله ای است كه دكتر روحانی را آرام می كند.
هاشمی اضافه كرد: درعین حال، بی رودربایستی باید اظهار داشت كه ما در كشور رفتارهای عجیبی داریم و در روزهایی كه نیاز به كمك، همراهی و همدلی وجود دارد، بهانه جویی می نماییم و گاهی توان تشخیص مسائل اصلی را از فرعی نداریم. گاهی مسائل فرعی در متن قرار می گیرند و گاهی اوقات هم مسائل اصلی به حاشیه رانده می شوند، این مورد كار را برای مدیران عالی رتبه كشور سخت می كند. البته این مورد منحصر به این دوره هم نیست بلكه در ادوار گذشته هم تكرار شده است.
وزیر بهداشت افزود: علیرغم اینكه از وحدت و همدلی صحبت می نماییم و كلام خدا را بر زبان می آوریم، روزی چند مرتبه به نام خداوند بخشنده مهربان به درگاه الهی، دعا، ثنا و عبادت می نماییم، اما در عمل غیر از این هستیم. یكی از دلایلی كه برخی امور در مملكتی كه ظرفیت های بسیار زیادی دارد، پیش نمی رود، این است كه حرف و عمل یكی نیست. به زبان نیاوردن و پنهان كردن این معایب هم مشكلی را حل نمی كند، چراكه مشكل، عموما در نهاد هر كدام از ما نهفته است و بالطبع وقتی مسئولیت مهمتری داشته باشیم، این مشكلات نقش پررنگ تری پیدا می كند، چراكه سرنوشت یك كشور، ملت و تمدن در دست ما است، بنابراین در مقابله با شرایطی كه ناجوانمردانه تحمیل شده، هرچه همگرایی ما بیشتر باشد، قدرت و مقاومت بهتری خواهیم داشت.
هاشمی با اشاره به اینكه دوران ریاست جمهوری دكتر روحانی از سختی های زیادی برخوردار است، خاطرنشان كرد: دكتر روحانی دورانی سخت را می گذراند، البته این شرایط برای قاطبه مسئولان جمهوری اسلامی وجود دارد. البته آن بخش از تلاش های مسئولان كشور كه برای رضای خدا و اصلاح امور و آبادانی كشور عزیزمان ایران است، قیمت نداشته و با جان و دل انجام می دهیم.
وزیر بهداشت با اشاره به سفر به استان سمنان و شهرستان های تابعه آن، بیان كرد: در سفر به سمنان، بر مزار شهدای گرانقدر مهدیشهر هم حضور پیدا كردیم. بیشتر از ۲۰۰ شهید كه همگی جوان و دارای آمال و آرزوهایی بودند، اما از جان خود گذشتند تا آرمان هایشان زنده بماند. بطور قطع دكتر روحانی و امثال ایشان برای رسیدن به آرمان ها هرچه هزینه كنند، پرارزش است.
هاشمی با اشاره به اینكه در كشور پیشبرد كارها دشوار می باشد، اما كارهای اجرایی از آن هم سخت تر است، افزود: حرف زدن و نقد كردن ساده به نظر می آید، اما عمل كردن، آن هم، نه به صورت نمایشی بلكه به صورت صادقانه، خالصانه، واقعی و عمیق، خیلی سخت است.
وزیر بهداشت اضافه كرد: با گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، هنوز مرز بین نقد و تخریب معلوم نیست و برخی به جای نقد، فحاشی می كنند و تا اعتراض می كنی و می گویی چرا توهین می كنید، می گویند ما داریم نقد می نماییم.
بنابر اعلام وبدا، هاشمی اظهار داشت: امیدوارم این سفر منشا خیر و بركت برای استان سمنان باشد. در حوزه بهداشت و درمان باید پروژه های ناتمام در این متطقه تكمیل شده و ظرف یك سال آینده به بهره برداری برسد. اتمام بیمارستان مهدیشهر برعهده وزارت بهداشت نیست و در این خصوص وزارت راه و شهرسازی عهده دار و مسئول است، اما باید سریع تر تعیین تكلیف شود و ساخت بیمارستان را به اتمام برسانند، یا اینكه به وزارت بهداشت تحویل دهند تا ما ادامه این پروژه را به اتمام برسانیم.
وزیر بهداشت درمورد درخواست مردم در خصوص ساخت خانه بهداشت در روستای درجزین اظهار داشت: در مورد روستای درجزین یا برخی از روستاها كه قبلا خانه بهداشت داشته و الان ندارد، باید گفت، مجلس تكلیف كرده كه به ازای هر 1000 نفر، یك خانه بهداشت ساخته شود، چنانچه این جمعیت به زیر 1000 نفر برسد، موظف به توقف فعالیت خانه بهداشت هستیم. هم اكنون، عده ای از ساكنین روستاها به شهرها مهاجرت كرده اند و این مورد اقتصاد روستاها را گرفتار مشكل كرده است و از سویی هم منجر به كاهش جمعیت خیلی از روستاها شده است. اما پیشنهاد می شود، خانه بهداشت روستای درجزین بعدازظهرها فعال باشد تا مردم حداقل برای خدمات اولیه بهداشتی و درمانی گرفتار مشكل نشوند.
هاشمی با اشاره به اینكه امیدوارم در منطقه مهدیشهر فعالیت هایی صورت گیرد كه منبع شغل و درآمد و رونق اقتصادی باشد، خطاب به اعضای شورای اداری و معتمدین شهرستان مهدیشهر، عنوان كرد: شاید نباید این سخنان را بعنوان نماینده دولت در این جمع بیان كنم، اما زمانی كه خواسته های مردم را شنیدم، خویش را جای آنها گذاشتم كه دولت اقدامی انجام دهد اما باید گفت، اگر خواستار پیشرفت در این منطقه هستید به ظرفیتهای اقلیمی و آب و هوایی، مردمی و توریستی این متطقه توجه كنید اینكه این منطقه محروم محسوب شود، مورد پذیرش نیست. مسئولین این شهرستان باید به دنبال جذب سرمایه گذار باشند تا كارها پیش رود و در بخش هایی كه نقش دولت در آنها كم است، آبادانی تولید شود.
وزیر بهداشت، اظهار داشت: همه منتظر این هستند كه دولت ادارات را گسترش داده و نیرو استخدام كند و شغل تولید شود. این مورد از دست هیچ دولتی بر نمی آید. در شرایط فعلی كه بودجه ها تعیین تكلیف می شود، با سازمان برنامه و بودجه بر سر مبحث حقوق كاركنان فعلی دولت مساله داریم. این وضعیت در دولت قبلی و دولت های قبل تر هم وجود داشته است. بنابراین نباید انتظار داشت كه دولت بتواند این خواسته ها را عملی كند. دولت مانند پدری عیال وار است و فرزندان بسیاری دارد. این پدر در درجه اول باید به فكر سیر كردن شكم، بیماری، دارو و ضروریات فرزندانش باشد و شاید نتواند به سایر خواسته های فرزندانش جامه عمل بپوشاند، بنابراین فرزندان هم باید در تحقق خواسته های خود تلاش كنند.
هاشمی در انتها اظهار داشت: چنانچه در شهرستان مهدیشهر یا شهمیرزاد یا درجزین افراد سرمایه داری حضور دارند، خوب است كه یاری كنند، دولت هم موانع كار از سر راه آنها برداشته و مسیر را برای فعالیت آنها در زمینه سرمایه گذاری هموار خواهد نمود. اینكه چندین دانشگاه ساخته شود یا به تعداد شهرها اضافه شود، برای مردم سودمند نبوده و رونق اقتصادی به همراه نخواهد داشت.



1397/09/15
12:40:14
5.0 / 5
4552
تگهای خبر: بهداشت , بیمار , بیمارستان , بیماری
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۵
AsabSanj اعصاب سنج