از پیش بینی های باران نرمال پاییزه تا زنانه شدن سالمندی

اخبار اجتماعی ایسنا در ۱۳۹۷، ۷، ۷

اخبار اجتماعی ایسنا در ۱۳۹۷، ۷، ۷

اعصاب سنج: خطر و خاطره، غم و خنده در ایستگاه ۴۰؛ گزارشی به مناسبت روز ملی آتش نشانی، گزارش هواشناسی برای پاییز و زمستان امسال، تصویب ساخت پلاسكو در كمیسیون ماده ۵، نشانه هایی از زنانه شدن سالمندی در كشور و موافقت مجلسی ها با رسیدگی فوری به ازدواج كودكان عناوین مهمترین اخبار اداره اجتماعی ایسنا در روز شنبه (۷مهرماه) است.



به گزارش اعصاب سنج به نقل از ایسنا، اداره اخبار اجتماعی ایسنا امروز (شنبه ۷ مهرماه) ۶۰ خبر و گزارش منتشر نموده است كه گزیده ای ازاین اخبار به همراه تیتر و لینك در زیر می آید:

خطر و خاطره، غم و خنده در ایستگاه ۴۰

امروز روز ملی آتش نشانی است. به همین مناسبت خبرنگار سرویس حوادث با حضور در ایستگاه ۴۰ آتش نشانی گزارشی در مورد مردان آتش نوشته است. ایستگاه شماره ۴۰ سازمان آتش نشانی تهران است. ایستگاهی در یكی از پر رفت و آمدترین نقاط تهران؛ بلوار كشاورز. ایستگاهی كه سر در آن به نام «آتش نشان شهید محسن روحانی» نامگذاری شده است.

این گزارش كه توصیفی از سختی ها و شیرینی های كار آتش نشانی است این طور آغاز می شود: « سرخی، رنگی است كه بیش از همه به چشم می آید. روی درخت بالای در ورودی محوطه، لانه ای درست كرده اند برای پرندگان. چند قدم جلوتر گربه كوچكی از یك طرف حیاط به طرف دیگر می رود. داخل محوطه «بگ... بگ...» اردكی توجه را جلب می كند. رو به رو ماشین هایی آشنا كه هر كسی در خیابان یك بار آنها را دیده و میان خودروها هم رگالی از لباس های جان سخت سرخ، گوشه سمت راست در ورودی هم آلاچیقی است كه بالای آن تصاویر شهدای پلاسكو نصب شده است.»

در این گزارش از خاطره های تلخ پلاسكو یاد می كند: «میان خاطرات آتش نشان ها اما تلخ ترین خاطره مشترك است؛ ساختمان پلاسكو! آنچنان تلخ كه بعضی ها مانند سعید حسینی از حرف زدن در مورد آن امتناع می كنند. سعید فقط به این نكته بسنده می كند كه ۳۰ ثانیه پیش از ریختن ساختمان در سبد بالابر بوده است.»

مسمومان الكلی در هرمزگان به ۱۸۹ نفر رسید/ جوانترین مسموم شده ۱۵ ساله است

سرویس حوادث امروز خبر در مورد مسمویت های الكلی در بندرعباس به نقل از مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشكی هرمزگان منتشر نموده است. فاطمه نوروزیان در گفت وگو با ایسنا از افزایش تعداد رجوع كنندگان به مراكز درمانی بر اثر مسمومیت ناشی از مصرف مشروبات الكلی در بندرعباس به ۱۸۹ نفر اطلاع داد.

او افزود: متأسفانه ۱۶ نفر از این تعداد جان خویش را از دست داده اند و ۸ نفر بدحال هستند. تابحال ۹۶ نفر از این افراد دیالیز شده اند و تعدادی دیگر هم در نوبت دیالیز هستند.

ممنوعیت صدور اضافه خدمت انضباطی برای سربازان توسط یگان ها

در سرویس حوادث و انتظامی مصاحبه ای از رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد كل نیروهای مسلح در مورد صدور اضافه خدمت انضباطی برای سربازان انتشار یافته كه در آن آمده است: مسئولان یگان ها اجازه صدور اضافه خدمت انضباطی برای سربازان را ندارند.

سردار موسی كمالی در گفت وگو با ایسنا اظهاركرد: ستاد كل نیروهای مسلح بارها تاكید كرده كه نباید اضافه خدمت انضباطی برای سربازان صادر شود و عملا بساط چنین اضافه خدمتی برچیده شده است.

پیش بینی بارندگی بیش از اندازه نرمال برای مهرماه

سرویس محیط زیست ایسنا امروز به اخبار مربوط به هواشناسی فصل های پاییز و زمستان پرداخته است. در این زمینه ایمان بابائیان - رئیس پژوهشكده اقلیم شناسی - اظهار داشت: در ماه جاری در اغلب مناطق كشور بخصوص در غرب و شمال غرب بارندگی بیش از اندازه نرمال خواهد بود. در آبان و آذرماه هم بارش ها در بیشتر مناطق كشور درحد نرمال پیش بینی می گردد.

بابائیان در گفت و گو با ایسنا در مورد وضعیت بارش ایران طی ماه های آینده اظهار نمود: بر مبنای پیش بینی های فصلی در پاییز سال جاری بیشترین بارش ها در نیمه شمالی و زاگرس رخ می دهد همینطور در این بازه سه ماهه انتظار داریم كه بارش ها در شمال، غرب و شمال غرب در شرایط نرمال باشد.همچنین در ماه جاری در اغلب مناطق كشور بخصوص در غرب و شمال غرب بارندگی بیش از نرمال خواهد بود و در آبان ماه هم بارش ها در حد نرمال پیش بینی می گردد البته انتظار داریم كه در بخش هایی از جنوب غرب بارش ها كمتر از حد نرمال باشد.

آخرین وضعیت طاعون زده ها در البرز

در پی انتشار اخباری از شیوع بیماری طاعون نشخواركنندگان كوچك - كه یك بیماری منتقله از دام سبك به حیات وحش است - در بین گونه های طالقان امروز مدیر كل محیط زیست البرز تصریح كرد: از هفته پیش تابحال گزارشی در خصوص افزایش تعداد تلفات عرضه نشده و این نشان داده است بیماری تا حد زیادی تحت كنترل درآمده است.

فردین حكیمی در گفت وگو با ایسنا اظهاركرد: هفته گذشته شاهد تأیید شیوع بیماری طاعون نشخواركنندگان كوچك در حیات وحش طالقان بودیم. متأسفانه بر اثر این بیماری ۱۵ رأس از جمعیت كل و بز این منطقه از بین رفته است.

تصویب ساخت پلاسكو در كمیسیون ماده ۵ /افزایش تعداد نردبان های ۶۴ متری آتش نشانی

امروز مبحث آتش نشانی سوژه داغ حوزه شهری هم بود. به همین علت شهردار تهران در در حاشیه مراسم روز آتش نشان كه در برج میلاد برگزار گردید با اشاره به رونمایی از چهار نردبان ۶۴ متری جدید از تسهیل ساخت ساختمان پلاسكو در كمیسیون ماده ۵ اطلاع داد.

محمدعلی افشانی در مورد آخرین وضعیت ساخت «پلاسكو» اظهار داشت: مبحث ساخت ساختمان جدید پلاسكو در كمیسیون ماده ۵ مصوب شده است و بنیاد مستضعفان هم مقرر است سریع تر نقشه ها را اجرایی كند و ساخت پلاسكو آغاز شود.

لزوم تدوین آیین نامه ای برای عدم سكونت در ساختمان های نیمه كاره

رئیس شورای شهر تهران هم در مراسم بزرگداشت آتش نشانان ابراز امیدواری كرد كه با تصویب آیین نامه ای در زمینه عدم سكونت در ساختمان های نیمه كاره از این كار جلوگیری شود.

محسن هاشمی در حاشیه مراسم روز آتش نشان كه در برج میلاد برگزار می شود، درمورد سكونت در ساختمان هایی كه آخر كار نگرفته اند، اظهار داشت: هنوز تمهیداتی برای عدم سكونت در ساختمان های نیمه كاره نداریم اما شوراهای توسعه یافته ساختمان ها با استفاده از شركت های ویژه مدیریت می شوند و از همین رو از نظر قانونی نمی توانند اجازه سكونت در چنین ساختمان هایی را بدهند.

ایران در راه سالمندی/ نشانه هایی از "زنانه" شدن سالمندی در كشور

در سرویس سلامت ایسنا امروز به سالمندی درایران و زنانه شدن سالمندی پرداخته است. پیش بینی ها از آن حكایت می كند كه درصد سالمندان ایرانی تا سال ۲۰۵۰ به بیش از ۳۰ درصد می رسد. بر این اساس در سال ۲۰۵۰ درصد جمعیت سالمند در ایران از میانگین جهان و آسیا بیشتر و از هر سه نفر، یك نفر سالمند خواهد بود.

افزایش امید به زندگی، دستاورد مثبت توسعه اجتماعی، اقتصادی و پیشرفت های نظام سلامت در سطح جهان همینطور كشور ما است. پیامد طبیعی افزایش امید زندگی هم سالخوردگی جمعیت است. بدین سان بدون شك سالخوردگی جمعیت در واقع یك موفقیت است.

تعداد دروس امتحان نهایی پایه دوازدهم قطعی شد

سرویس آموزش و پرورش ایسنا همزمان با آغاز هفته دوم سال تحصیلی جدید سراغ امتحانات پایه دوازدهم رفته است. در این باره سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از تصویب تعداد دروس امتحان نهایی در پایه دوازدهم اطلاع داده و گفته است كه امتحان بین ۱۰ تا ۱۱ درس بر حسب رشته های مختلف دوره نظری به صورت نهایی برگزار می گردد.

عبدالرسول عمادی در گفت وگو با ایسنا درباره تعداد دروس امتحان نهایی پایه دوازدهم اظهار نمود: امسال ساختار نظام آموزشی كامل شد و در سال آخر اجرای این نظام آموزشی و تكمیل ساختار ۳-۳-۶، پیش دانشگاهی حذف و پایه دوازدهم مستقر و بدین سان دوره تحصیلات ۱۲ ساله شد.

موافقت مجلسی ها با رسیدگی فوری به «ازدواج كودكان»

سرویس خانواده امروز به مبحث چالش برانگیز ازدواج كودكان پرداخته است. به گزارش اعصاب سنج به نقل از ایسنا، درحالی كه نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه با تصویب یك فوریت طرح اصلاح ماده ۱۰۴۱ قانون مدنی، خواهان پرداختن هر چه سریعتر مجلس به مسئله ازدواج دختران كمتر از ۱۳ سال و پسران كمتر از ۱۶ سال شدند، بعضی از نمایندگان معتقد بودند درحال حاضر پرداختن به این مساله اولویتی ندارد. ۶۷ نماینده در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در قالب طرح اصلاح ماده ۱۰۴۱ قانون مدنی، ضمن تشریح صدمه های اجتماعی، روانی، جسمی، جانی، محرومیت از تحصیل، مشكلات به وجود آمده در تربیت فرزندان و افزایش نرخ طلاق خواهان ورود سریعتر مجلس به ازدواج دختران كمتر از ۱۳ سال و پسران كمتر از ۱۶ سال شدند. در عین حال تعدادی از نمایندگان هم با اشاره به موضوعاتی نظیر مغایرت طرح با شرع مقدس و اولویت مسائل اقتصادی معتقد بودند كه این پرداختن به طرح اصلاح ماده ۱۰۴۱ اولویت ندارد.

بر همین اساس مطهره ناظری - رئیس هیئت مدیره انجمن پشتیبانی از حقوق كودكان و نوجوانان - در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینكه زمانی كه لایحه پشتیبانی از حقوق كودكان و نوجوانان در مجلس مطرح بود برای تصویب این لایحه هم این تذكر داده می شد كه در حاضر اولویت با مسائل اقتصادی می باشد و مساله كودكان اولویتی ندارد، اظهار داشت: اما به نظر می آید این مورد ازدواج كودكان و مسائل اقتصادی تاثیر مستقیم روی یكدیگر دارند و نمی توان اظهار داشت كه یكی از آنها نسبت به دیگری از اولویت بیشتری برخوردار می باشد.

به گزارش اعصاب سنج به نقل از ایسنا، پربازدیدترین اخبار اجتماعی ایسنا در روز شنبه (هفتم مهرماه) به شرح زیر است:

ممنوعیت صدور اضافه خدمت انضباطی برای سربازان توسط یگان ها

خطر و خاطره، غم و خنده در ایستگاه ۴۰

تعداد دروس امتحان نهایی پایه دوازدهم قطعی شد

كاشت حلزون؛ تبلیغی كه بهزیستی هم حریفش نشد

مسمومیت ۲۹۰ نفر با الكل / فوت ۲۴ نفر و مرگ مغزی ۳ تن




1397/07/08
10:19:35
0.0 / 5
4359
تگهای خبر: بیمار , بیماری , پزشكی , دانشگاه
مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱
AsabSanj اعصاب سنج