چرا بیماری غیرواگیر می گیریم؟

چرا بیماری غیرواگیر می گیریم؟

اعصاب سنج: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی كردستان، با اشاره به اینكه یكی از مهم ترین عوامل خطر بیماری های غیرواگیر، تغذیه نامناسب و مصرف زیاد قند، نمك و چربی است، اشاره كرد: مطالعات انجام شده نشان داده كه با رعایت تغذیه مناسب تا 80 درصد دیابت، 50 درصد بیماری های قلبی- عروقی و 30 تا 40 درصد سرطان ها قابل پیشگیری است.


به گزارش اعصاب سنج به نقل از ایسنا، فرزام بیدارپور درجلسه هماهنگی نهمین پویش ملی تغذیه سالم كه در دانشگاه علوم پزشكی برگزار شد، اظهار نمود: هدف از برگزاری و اجرای پویش، بیماری های غیرواگیر است چونكه مهم ترین علت مرگ و میر در كشور به حساب می آید به صورتی كه 82 درصد بار بیماری ها در ایران به بیماری های غیرواگیر اختصاص دارد.
وی با اشاره به اینكه یكی از مهم ترین عوامل خطر بیماری های غیرواگیر، تغذیه نامناسب و مصرف زیاد قند، نمك و چربی است، اشاره كرد: مطالعات انجام شده نشان داده كه با رعایت تغذیه مناسب تا 80 درصد موارد دیابت، 50 درصد بیماری های قلبی عروقی و 40-30 درصد سرطان ها قابل پیشگیری است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی كردستان، با اشاره به اینكه یكی از اقدامات مهم در كاهش بروز بیماری های غیرواگیر ترویج فرهنگ تغذیه سالم می باشد، اظهار داشت: در این راستا دفتر بهبود تغذیه جامعه، در جهت ارتقاء سواد تغذیه ای جامعه، هر ساله مبادرت به برگزاری پویش ملی آموزش همگانی تغذیه در سراسر كشور برگزار می نماید.
بیدارپور بیان كرد: امسال همچون سنوات گذشته نهمین پویش ملی تغذیه سالم با تاكید بر شعار " از امروز با تغذیه سالم برای فردایی با سلامتی شروع نماییم از تاریخ 20 دی تا 30 دی ماه با همكاری تمام ارگان ها برگزار می گردد.
وی اشاره كرد: در استان كردستان با اهدافی همچون ارتقاء آگاهی، نگرش و عملكرد مردم جامعه درباب كاهش مصرف قند، نمك و چربی، افزایش آگاهی سیاستگذاران و مسئولان در رابطه با سلامت تغذیه ای جامعه، برگزار می شود.



1397/10/19
15:02:30
5.0 / 5
4558
تگهای خبر: بهداشت , بیمار , بیماری , پزشكی
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
AsabSanj اعصاب سنج