چگونگی دریافت خدمات بیمه ای در مراكز جامع سلامت

چگونگی دریافت خدمات بیمه ای در مراكز جامع سلامت

مدیركل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه سلامت، ارائه خدمات و نوع مراقبت های سلامت به جامعه تحت پوشش در این سازمان را شرح داد.


به گزارش اعصاب سنج به نقل از ایسنا، محمد هاشمی اظهار داشت: به خدماتی که در مرکز خدمات جامع سلامت به مردم عرضه می شود خدمات سطح یک گفته می شود؛ در این مراکز برای تمامی افراد تحت پوشش پرونده سلامت تشکیل شده، ویزیت و خدمات پزشک خانواده، خدمات دارویی، خدمات مامایی، تزریقات و پانسمان، برخی از خدمات آزمایشگاهی و آزمایشات غربالگری، تصویربرداری های ساده و خدمات دهان و دندان عرضه می شود.
وی ادامه داد: امکان دارد برخی از این خدمات از قبیل آزمایش و تصویربرداری در مراکز دیگری غیر از این مراکز عرضه شوند که در این صورت لازم است آدرس و راهنمای لازم توسط پرسنل مرکز عرضه شود.
هاشمی با اشاره به اینکه خدمات و مراقبت های سلامت در سه سطح در اختیار افراد و جامعه تحت پوشش گذاشته می شود، اضافه کرد: خدمات سطح اول در مرکز خدمات جامع سلامت انجام می پذیرد، بنابراین اولین تماس فرد با نظام سلامت از راه پزشک خانواده رخ می دهد. همینطور خرید خدمات سطح یک روستاییان به صورت سرانه ای در چارچوب تفاهم نامه خدمات سطح یک از دانشگاه و توسط اداره کل بیمه سلامت انجام می شود.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه سلامت، با اشاره به اینکه بیمه شدگان روستایی، عشایر و جمعیت شهرهای کمتر از ۲۰ هزار نفر برای دریافت خدمات سطح یک تنها می توانند از خدمات پزشک خانواده مستقر در مرکز بهداشتی درمانی استفاده کنند، تصریح کرد: در صورت رجوع بیمه شده به سایر مراکز روستایی شهری و یا سایر موسسات سطح شهر امکان دریافت خدمت به صورت بیمه ای وجود ندارد.

هاشمی اظهارداشت: خدمات سطح دوم و سوم شامل خدمات تخصصی و فوق تخصصی توسط واحدهای سرپایی و بستری در نظام سلامت عرضه می شود. این خدمات شامل خدمات تشخیصی، درمانی و توانبخشی، نوتوانی تخصصی، تدبیر فوریت های تخصصی، اعمال جراحی انتخابی و اورژانس، اقدامات بالینی، خدمات دارویی و آزمایشگاهی و تصویربرداری است. ضمن اینکه خدمات سطح دو و سه روستاییان هم به صورت کارانه ای از مراکز طرف قرارداد و توسط اداره کل بیمه سلامت انجام می شود.
وی اظهار داشت: دریافت خدمات از سطوح ۲ و ۳ ملزم به رعایت نظام ارجاع و دریافت کد ارجاع از سطح یک عرضه خدمات است، بنابراین در تمامی نسخه ارجاعی به سطوح بالاتر باید فرایند ارجاع بیمه شده از سطح یک رعایت شود؛ ازاین رو در این راستا و در کلیه نسخ دفترچه بیمه شدگان قسمتی تحت عنوان کادر ارجاع تعبیه شده است که در بالای نسخ دفترچه قرار دارد این کادر شامل تشخیص، نوع تخصص، کد ارجاع، تاریخ، امضا و مهر پزشک خانواده است.





منبع:

1399/07/05
14:08:56
5.0 / 5
1936
تگهای خبر: اورژانس , بهداشت , بیمه , بیمه‌
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۲
AsabSanj اعصاب سنج