، بررسی جزئیات بودجه 98،

مخالفت مجلس با افزایش مالیات اعضای هیات علمی دانشگاه ها

مخالفت مجلس با افزایش مالیات اعضای هیات علمی دانشگاه ها

اعصاب سنج: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با پیشنهادی در خصوص افزایش مالیات اعضای هیات علمی دانشگاه ها مخالفت كردند.


به گزارش اعصاب سنج به نقل از ایسنا، احمد امیرآبادی فراهانی، در جلسه علنی بامداد امروز (سه شنبه) و در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه در پیشنهادی، اظهار داشت: در بودجه سال ۹۷ مقرر شد كه مالیات به صورت پلكانی تعیین شود تا كسانی كه درآمد بیشتری دارند مالیات بیشتری پرداخت كنند، اما استثنایی به مصوبه مجلس شورای اسلامی افزوده شد در حالیكه در كمیسیون تلفیق و در صحن مجلس چنین چیزی مطرح نشد. آنچه كه در بودجه مصوب شده بود این بود كه مالیات پلكانی ۱۰ تا ۳۵ درصد پیش بینی شد، ولی به خاطر استثنایی كه دیده شد، پزشكان همچنان ۱۰ درصد مالیات پرداخت می كنند.
امیرآبادی فراهانی در بخش دیگری از صحبت های خود، افزود: این استثنا در بودجه سال ۹۸ هم آمده است. ما معتقدیم مالیات برای كسانی است كه درآمد زیادی دارند و باید مالیات بیشتری بپردازند. چه پزشك باشند و چه شغل دیگری داشته باشند. نباید هیچ استثنایی در كشور وجود داشته باشد.
علی مطهری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در این باره، اشاره كرد: این استثنا شامل همه اعضای هیات علمی می شود و صرفاً مختص پزشكان نیست.
حسن سلیمانی باز در مخالفت با پیشنهاد امیرآبادی، اشاره كرد: این استثنا به مدلول معافیت مالیاتی پزشكان و هیات علمی نیست. ما برای تقویت پژوهش و تحقیق نرخ مالیات این فعالیت ها را به صورت حداقلی تعیین كردیم و این نرخ مالیات كم مربوط به فعالیت های پژوهشی اساتید است.
سلیمی در موافقت با پیشنهاد امیرآبادی فراهانی، اشاره كرد: ما همیشه شعار عدالت اجتماعی داده ایم و هم اكنون زمان عمل به این شعار است. متاسفانه امروز در بی عدالتی در پرداخت مواجه هستیم. ما ۲۰ درصد به همه حقوق ها اضافه كرده ایم و حالا برای جبران این بی عدالتی در توزیع درآمد باید پرداخت مالیات را متوازن نماییم.
طبق آنچه كه در لایحه بودجه آمده است: حقوق های زیر دو میلیون و ۷۵۰ هزار تومان در ماه از مالیات معاف می گردند و حقوق های بیشتر از این رقم از ۱۰ تا ۳۵ درصد به صورت پلكانی مشمول مالیات می شوند، اما آنچه كه در این لایحه دولت آمده بود، استثنایی را برای اعضای هیات علمی، حق التدریس، حق التحقیق و حق پژوهش در نظر گرفته بود كه مالیات این موارد ۱۰ درصد تعیین می شود كه در پیشنهاد امیرآبادی فراهانی این استثنا حذف می شد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۸۷ رای موافق، ۹۳ رای مخالف و سه رای ممتنع از مجموع ۱۹۷ نماینده حاضر با این پیشنهاد كه به مدلول افزایش مالیات اعضای هیات علمی دانشگاه ها بود، مخالفت كردند.



1397/11/30
13:56:56
5.0 / 5
4483
تگهای خبر: دانشگاه
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
AsabSanj اعصاب سنج