دست، صورت و چشم بیشترین صدمه را در چهارشنبه سوری می بینند

دست، صورت و چشم بیشترین صدمه را در چهارشنبه سوری می بینند

به گزارش اعصاب سنج رئیس بیمارستان آموزشی- درمانی شهید مطهری بیا بیان اینكه بیشترین سوختگی های چهارشنبه سوری در سنین ۱۵ تا ۲۵ سال بوده است، اظهار داشت: در چهارشنبه سوری مردم مراقب سلامت شان باشند. چونكه اگر گرفتار سوختگی شوند، تا آخر عمر درگیر درمانند.



دكتر مصطفی ده مرده ای در گفتگو با ایسنا، ضمن اخطار به خانواده ها برای مراقبت از فرزندان شان در چهارشنبه آخر سال، اظهار داشت: پارسال از ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین، حددود ۲۰۰ مورد سوختگی در ارتباط با چهارشنبه سوری داشتیم كه به بیمارستان شهید مطهری رجوع كردند.

وی اضافه كرد: از این تعداد، نزدیك ۱۰۰ مورد سوختگی فقط در ۲۴ ساعت چهارشنبه سوری اتفاق افتاده بود كه به بیمارستان ما مراجعه نموده بودند و از این افراد حدود ۲۰ نفر بستری شدند و متاسفانه یك نفر فوت كرد.

ده مرده ای با اشاره به اینكه بیشترین سوختگی های چهارشنبه سوری در سنین ۱۵ تا ۲۵ سال بوده است، اظهاركرد: بیشترین محل صدمه ها هم به ترتیب دست، صورت و چشم و سایر اندام ها بوده است. در عین حال سوختگی های شدید و مختلف هم دیده می شد.

رییس بیمارستان آموزشی- درمانی شهید مطهری در ادامه صحبت هایش به خانواده ها سفارش كرد كه حتما در چهارشنبه سوری از فرزندان شان مراقبت كنند و اجازه ندهند كه آنها در كوچه و خیابان بروند. اگر می خواهند تفریح كنند، حتما در مناطق حفاظت شده حضور داشته باشند و رفتارهای پرخطر انجام ندهند.

ده مرده ای تصریح كرد: باید توجه كرد كه ترقه هایی كه هم اكنون در بازار وجود دارند و خرید و فروش می شوند، استاندارد نیست و همه دست ساز هستند و امكان دارد هر لحظه در دست افراد منفجر شوند. امسال ما یك مورد انفجار در كارگاه ترقه سازی داشتیم كه بر اثر آن هشت زن و مرد صدمه دیدند و متاسفانه یك نفرشان فوت كرد و بقیه هم در حال درمان هستند ازاین رو اصلا از این ترقه ها استفاده نكنید.

وی درباره هزینه های درمان سوختگی در كشور هم اظهار داشت: با عنایت به تغییر شرایط اقتصادی و نوسانات نرخ ارز درمان سوختگی بسیار گران و بیشتر از سه برابر شده است البته این گرانی را مردم حس نمی كنند چراكه بر مبنای تعرفه پرداخت می كنند و تعرفه مردم بالا نرفته است اما پول گرانی درمان سوختگی بر گردن وزارت بهداشت می افتد و یا طلب بیمارستان از بیمه زیاد می شود. هم اكنون بیمارستان شهید مطهری طلب زیادی از بیمه ها دارد.

ده مرده ای در انتها اظهاركرد: هم اكنون درمان یك درصد سوختگی پنج میلیون تومان هزینه بر دوش بیمارستان ها می گذارد. همینطور لباس سوختگی از دو میلیون تا ۱۰ میلیون تومان هزینه دارد و قیمت پمادهای سوختگی زیر ۲۰۰ هزار تومان نیست. این موارد هزینه هایی است كه مردم باید بپردازند ازاین رو حواس شان باشد و مراقب سلامت شان باشند. چونكه اگر اتفاقی بیفتد و گرفتار سوختگی شوند، تا آخر عمر درگیر درمانند.




1397/12/25
11:48:09
5.0 / 5
4852
تگهای خبر: آموزش , استاندارد , بهداشت , بیمار
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۲
AsabSanj اعصاب سنج