وزیر بهداشت:

هزینه درمان سالمندان ۳ برابر افراد عادی است

هزینه درمان سالمندان ۳ برابر افراد عادی است

اعصاب سنج: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با اشاره به اینكه فقط ۳۱ درصد كارمندان بیمه تكمیلی دارند، اظهار داشت: هزینه های درمان سالمندان سه برابر افراد عادی است.



به گزارش اعصاب سنج به نقل از مهر، سید حسن قاضی زاده هاشمی در اولین كنفرانس بین المللی سالمندی كه بامداد سه شنبه برگزار گردید با اشاره به اینكه تعداد سالمندان طی ۳۰ سال آینده سه برابر می شود، اظهار داشت: ۹.۳ درصد رقم فعلی به سه برابر جمعیت افزایش خواهد یافت.
وی با اشاره به اینكه در سال ۹۵ سن امید به زندگی سالمندان در ۶۰ سالگی ۲۱ سال برآورد شده است، اظهار داشت: امید به زندگی بدو تولد ۷۵ سال است به این مفهوم كه افرادی كه هم اكنون زندگی می كنند تا سن ۸۰-۸۵ سالگی زنده خواهند ماند و متولدان ۹۰ تا ۹۷، باید ۹۰ سال عمركنند.
قاضی زاده هاشمی خاطرنشان كرد: برپایه آمارهای موجود طی سالهای آینده با جمعیت سالمندی زیادی مواجه خواهیم شد و همینطور در سه سال قبل هزینه درمان افراد ۶۵ ساله سه برابر افزایش یافته است.
وزیر بهداشت با اشاره به مطالعه ای كه در سال ۹۳ انجام شد، تصریح كرد: این مطالعه نشان داد كه رجوع سالمندان به مراكز درمانی دو برابر بیشتر از سایرین است و همینطور بستری این افراد هم دو برابر افراد معمولی بوده است. به صورتی كه میزان بستری آنها ۷ درصد و میزان بستری سالمندان ۱۶ درصد مشخص شده در حالیكه بستری افراد عادی ۷ درصد بوده است.
وی با تاكید بر اینكه سالمندی موهبتی الهی است، تصریح كرد: مشكلی كه وجود دارد مربوط به درمان و هزینه های آن است كه با عنایت به شرایطشان قادر به جبران آن نیستند.
وزیر بهداشت اظهار داشت: باید اثرات ناشی از دوران سالمندی را در دستور كار قرار دهیم و به زیرساخت های شهری، اجتماعی و اقتصادی توجه لازم را داشته باشیم.
قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینكه توجه به نقش خانواده، رفاه، بهبود زندگی سالمندان و توانمندسازی و پیشگیری باید در دستور كار قرار گیرد، خاطرنشان كرد: با كمك بهزیستی، وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه، سند ملی سالمندی تدوین شده و در شورای عالی امنیت و قضایی با حضور رئیس جمهور به تصویب رسیده است.
وی اضافه كرد: عرضه خدمات سالمندی یكی از اركان طرح تحول سلامت است به صورتی كه با استفاده از این طرح بیشتر از ۵۰ درصد جمعیت شهرها و روستاها، خدمات مجانی دریافت می كنند.
وزیر بهداشت با تاكید بر اینكه برای ۷ میلیون سالمند در طرح تحول سلامت، خدمات درنظر گرفته ایم، خاطرنشان كرد: هم اكنون ۹۴ درصد سالمندان بیمه هستند و ۳۱ درصد آنها هم از بیمه تكمیلی برخوردار می باشند.
قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینكه طرح تحول سلامت برای روستائیان، حاشیه شهرها، بیماران خاص و صعب العلاج مجانی است، اظهار داشت: چنانچه فرد روستایی، كارمند دولت باشد فقط ۵ درصد و فرد شهری ۱۰ درصد هزینه ها را باید پرداخت كند و مابقی هزینه ها توسط دولت پرداخت می گردد.
وی با تاكید بر اینكه همه سالمندان از هر گروه سنی باید امكان زندگی فعال را داشته باشند، تصریح كرد: در تدوین سیاست های حمایتی باید از تجربیات سالمندان هم استفاده گردد چون كه این افراد سرمایه های كشور محسوب می شوند.

1397/08/01
19:43:11
5.0 / 5
4497
تگهای خبر: بهداشت , بیمار , بیمه , بیمه‌
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
AsabSanj اعصاب سنج