شیوع ویروس كرونا و بحران افزایش قربانیان در اكوادور

شیوع ویروس كرونا و بحران افزایش قربانیان در اكوادور

اعصاب سنج: تصاویر اجساد رهاشده كنار پیاده روها، روی ویلچرها و در تابوت ها و سردخانه ها در اكوادور حاكی از شرایط وخیم شیوع كروناویروس جدید در این كشور است.


به گزارش اعصاب سنج به نقل از ایسنا، در صورتیکه مقامات اکوادور تابحال ابتلای ۲۲ هزار و ۷۱۹ نفر و قربانی شدن ۵۷۶ نفر در اثر مبتلاشدن به بیماری کووید-۱۹ را تایید نموده اند اما برخی مشاهدات و تحلیل های آماری حاکی از آنست که شمار قربانیان این کشور بسیار فراتر از آمار رسمی است.
بر طبق تحلیل داده های مرگ و میر توسط نیویورک تایمز، آمار مرگ و میر در اکوادور طی شیوع این بیماری ۱۵ برابر بیشتر از شمار رسمی مرگ و میری است که توسط دولت این کشور گزارش شده است.
این آمارها نشان میدهد که اکوادور، این کشور آمریکای جنوبی یکی از وخیم ترین شرایط شیوع کروناویروس در سرتاسر جهان را دارد.
آمار و ارقام نشان میدهد آسیبی که این ویروس می تواند به کشورهای کمتر توسعه یافته وارد کند، ممکنست به سرعت سیستم های مراقبت های بهداشتی و حتی توانایی دولت ها را در شمارش تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری خدشه دار کند.
داده های نیویورک تایمز نشان میدهد شمار مرگ و میرهای ثبت شده در اکوادور بین ۱ مارس تا ۱۵ آوریل سال جاری میلادی (۲۰۲۰) نسبت به میانگین همین بازه زمانی طی سال های اخیر به تعداد مبهم حدود ۷۶۰۰ نفر افزایش داشته است.
این افزایش ۷۶۰۰ نفری مرگ و میر در اکوادور با آمار ۵۷۶ نفری مرگ و میر ناشی از کروناویروس که توسط دولت این کشور اعلام شده همخوانی ندارد.
داده های مرگ و میر بیماری در بحبوحه شیوع دقیق نبوده و امکان تغییرات در آنها وجود دارد. مرگ و میرهای بیشتر از میانگین سالانه ممکنست به مواردی همچون قربانیان کووید-۱۹ و مبتلایان به بیماری های دیگری باشد که به سبب ازدحام بیمارستان ها موفق به پذیرش در هیچ بیمارستانی نشده اند.
بنا بر گزارش نیویورک تایمز، وضعیت شیوع کروناویروس جدید در اکوادور به حدی وخیم است که تنها چند هفته بعد از اعلام نخستین مورد ابتلا، ظرفیت بیمارستان ها تکمیل شده، سیستم های دفن اجساد با تقاضای بیش از اندازه روبه رو شده و خانواده ها مجبور شدند اجساد رهاشده اعضای خانواده شان را خود در تابوت های مقوایی به خاک بسپارند.




منبع:

1399/02/06
14:09:21
5.0 / 5
2654
تگهای خبر: بهداشت , بیمار , بیمارستان , بیماری
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
AsabSanj اعصاب سنج