جزئیات خدمات سازمان بیمه سلامت در جنگ تحمیلی

جزئیات خدمات سازمان بیمه سلامت در جنگ تحمیلی

به گزارش اعصاب سنج، مدیرعامل بیمه سلامت اظهار داشت: در جنگ 12روزه، بالاتر از 3 میلیون خدمت سرپایی به بیمه شدگان ارائه شد.


به گزارش اعصاب سنج به نقل از مهر و بنابر اعلام مرکز امور مشتریان و اطلاع رسانی سازمان بیمه سلامت ایران، محمد مهدی ناصحی مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران اظهار داشت: بازه زمانی ۱۲ روزه جنگ تحمیلی رژیم صهیونیستی به کشور از ۲۳ خرداد تا ۴ تیر ۱۴۰۴ با تأکید بر آمادگی سازمانی، پایداری سامانه ها و تلاش بی وقفه همکاران در سراسر کشور، موفق به ارائه بالاتر از ۳ میلیون خدمت سلامت سرپایی به بیمه شدگان شد و در شرایطی که کشور با موقعیتی کم نظیر و اضطراری روبرو بود، سازمان بیمه سلامت ایران توانست با عملکردی منسجم، سریع و هدفمند، به یکی از الگوهای تاب آوری و ادامه خدمت در سیستم سلامت کشور تبدیل گردد. ناصحی اضافه کرد: آمارها نشان میدهد که از تاریخ ۲۳ خرداد تا ۴ تیر ماه ۱۴۰۴، بالاتر از ۳ میلیون خدمت سلامت سرپایی بوسیله بالاتر از ۲۹ هزار مرکز فعال درمانی و تشخیصی در کشور به بیمه شدگان ارائه شده است. این خدمات که در وضعیت عادی نیز گسترده محسوب می شود، شامل نسخه های دارویی، آزمایش، تصویربرداری، فیزیوتراپی و خدمات مطبی است. علاوه بر آن پوشش خدمات بیمه ای مربوط به بستری نیز در سراسر کشور بدون وقفه در جریان بود. وی درباب اقدامات نظارتی این سازمان گفت: در همین بازه، بالاتر از ۲۴۰ مرکز حساس سلامت توسط تیم های نظارت و ارزشیابی سازمان در استانها مورد پایش میدانی قرار گرفت. مدیرعامل سازمان و مدیران ارشد نیز با حاضرشدن در خط مقدم ارائه خدمات، ضمن نظارت مستقیم، پیام اعتماد و حمایت سازمان را به نیروهای مستقر در استانها منتقل کردند. مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به خدمات پاسخگویی و درگاه های غیر حضوری این سازمان بیان داشت: از اولین ساعات بحران، زیرساخت های پاسخگویی ۲۴ ساعته سازمان در سامانه ۱۶۶۶ و سایر درگاه های غیر حضوری، با آمادگی کامل به کار خود ادامه دادند. تنها در بازه ای کوتاه، بالاتر از ۲۳ هزار درخواست مردمی بوسیله تلفن، چت آنلاین، درگاه مجازی و سامانه MyZRM دریافت و پاسخ داده شد. این در حالیست که طبق دستورالعمل های پدافند غیر عامل، پاسخگویی بصورت موازی در دو مرکز تهران و شیراز برنامه ریزی شده بود؛ با تعطیلی مرکز تهران، شیراز به خوبی بار خدمت را بر دوش گرفت. ناصحی اضافه کرد: با وجود فشار مضاعف بر شبکه تامین مالی، سازمان بیمه سلامت توانست با پیگیری مجدانه، منابع مالی دریافتی از خزانه دولت را به سرعت بین مراکز درمانی توزیع نماید. این اقدام در شرایطی انجام شد که خیلی از بیمه شدگان و بیماران خاص نیازمند خدمات فوری بودند و سازمان با حداکثر ظرفیت، تمامی مصدومان حادثه اخیر را نیز پذیرش نمود. وی اظهار داشت: در همین جهت، تسهیلات ویژه ای برای تمدید خودکار پوشش بیمه ای گروههای لطمه پذیر همچون روستاییان، دهک های پایین درآمدی و کارکنان دولت فراهم گردید، تا اطمینان حاصل شود که هیچ فردی به سبب اتمام اعتبار بیمه ای، از خدمات سلامت محروم نشود. مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: واحدهای مختلف سازمان با همدلی کامل و ارتباط فوری بوسیله سیستم های داخلی و فضای مجازی ایمن، خدمات خودرا بدون وقفه ادامه دادند. همین طور محتوای آموزشی و اطلاع رسانی گسترده ای تولید شد که بوسیله رسانه ها و مرکز تماس ۱۶۶۶ در دسترس عموم مردم قرار گرفت. در اقدامی دیگر، مرکز امور مشتریان سازمان با تولید محتوای پرسش و پاسخ برمبنای بخشنامه اجرائی جز ۶ بند الف ماده ۶۹ قانون برنامه هفتم پیشرفت، و نقش برجسته ی در آگاه سازی عمومی درباره ی خدمات الکترونیک سلامت در وضعیت بحران ایفا کرد. همین طور تولید و انتشار اطلاعیه ها و اخبار مرتبط در رسانه ها، نقش تعیین کننده ای در پایین آوردن اضطراب عمومی و هدایت بیمه شدگان به مسیر درست دریافت خدمات داشت. ناصحی تاکید داشت: سازمان بیمه سلامت ایران در شرایطی دشوار، با تأکید بر منابع انسانی توانمند، سیستم های دیجیتال داخلی، مدیریت سریع و تصمیم سازی هوشمند، با عملکردی پیوسته و دقیق توانست اعتماد عمومی را تقویت کرده و خدمات حیاتی سلامت را بدون خلل به بیمه شدگان در سراسر کشور عرضه نماید. این تجربه که بار دیگر اثبات کرد سلامت مردم، در هر شرایطی، غیر قابل تعلیق است، الگویی قابل استناد برای تاب آوری سیستم سلامت در وضعیت آینده خواهد بود.


منبع:

1404/04/20
03:44:33
5.0 / 5
24
تگهای خبر: آموزش , بیمار , بیمه , بیمه‌
مطلب اعصابسنج را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
پربازدیدهای اعصاب سنج

داغ ترین اعصاب سنج

تازه های اعصاب سنج

AsabSanj اعصاب سنج